Patienportalen

Ofte stillede spørgsmål til patientportalen

 

 

  1. Hvilke tider kan jeg bestille på patientportalen ?

Der er tidstyper som det ikke er muligt at bestille korrekt via patientportalen. Forløbene er for komplekse.

 

Følgende kan ikke bestilles via tidsbestilling:

Årskontrol for blodtryk, sukkersyge, lungesygdomme.

Attester – se undtagleser under

Første graviditets undersøgelse

5, 12 måneder 4 og 5 års undersøgelse – (der skal normalvis bestilles tid hos sygeplejersken samtidig til vaccination)

Følgende kan uden problemer bestilles som almindelig konsultation

Kørekort < 75 år

Almindelig konsultation

LÆ281/285 – kommunalattest

Hvis du har fået at vide at du kan bestille det som almindelig konsultation

Mulighedserklæring og Sygemelding til arbejdsgiver

Blodprøve hos sygeplejerske

EKG hos sygeplejerske

5 uger, 2 og 3 års lægeundersøgelse

3 og 15 måneders vaccination, 12 års HPV vaccination hos sygeplejerske

Graviditets undersøgelse 24, 32 uger, samt 8 uger efter

Børnevaccination hos sygeplejerske som ikke har samtidig børneundersøgelse

 

  1. Sikkerhedskoden kommer ikke/meget sent ?

 

Din sikkerhedskode kommer inden for 1 minut til den mail den er oprettet med.

 

Hvis der går længere tid er det din email som er problemet. Vi og andre klinikker har testet systemet utallige gange og koden kommer altid inden for 1 min på fx gmail. Prøv at opdatere/hente mails igen, kigge i spam-mappen, opdateringer eller anden speciel mappe.

 

Hvis der slet ikke kommer noget sikkerhedskode, så kontroller at mailen er den rigtige. Den står i teksten herunder som vist her.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Jeg kommer ikke videre end til "siden kan ikke vises" ?

 

Du skal aktivere cookies ellers virker det ikke.

 

For MAC brugere:

Brugere af Safari: Gå til menuen Safari -> Indstillinger -> Anonymitet og sæt “Bloker cookies….” til aldrig.

 

Brugere af Firefox: Gå til menuen Firefox -> Indstillinger -> Privatliv og sæt “Firefox vil:” til “Gemme historik”.

 

For IPad og Iphone brugere:

Gå til Indstillinger -> Safari -> Bloker cookies og sæt denne til “tillad” eller “tillad for sider jeg besøger”.

 

For Windows 10 brugere:

Gå til Flere handlinger -> Indstillinger -> Vis avancerede og sæt “Cookies:” til “Bloker ikke cookies”.

 

 

  1. Hvor ser jeg svaret ?

E-konsultationer – Tryk på e-konsultation

 

Receptfornyelse – Tryk på “Receptfornyelse” og dernæst på “Se alle dine fornyelser”

 

 

  1. Skal mine børn oprettes ?

Ja – den det drejer sig om skal oprettes. Du må ikke skrive om din søn eller mor eller svigerdatter i eget cpr-nummer.

Man kan sagtens have flere personer tilknyttet samme mail.

 

  1. Hvordan ændrer jeg adgangskode ?

Tryk på “Ret kontaktoplysninger”

 

  1. Hvor kan jeg se om der er recepter på apoteket ?

Gå ind på fmk-online.dk med NemId

 

  1. Der er registreret den forkerte mailadresse

Du skal kontakte klinikken. Ring mellem 9-12 og få det rettet.

 

  1. Adgangskoden virker ikke

Der kan være følgende problemer

Du bruger den gamle Cure4you kode Den virker ikke mere – opret dig påny eller tryk glemt password

 

Du har glemt koden Tryk på glemt password og få tilsendt en ny

 

CPR-nummer og mailadresse passer ikke sammen. Du har registreret en forkert mail adresse – prøv om du kan huske den gamle hvis du stadig har adgang til den og ret så når du er kommet ind

Ellers ring 9-12 og få rettet mailadresen.

 

  1. "Vi beklager det var ikke muligt at sende en mail med en sikkerhedskode. Prøv igen senere."

Det skyldes formentlig en fejl i den email der er oprettet. Ring mellem 9-12 og få din email rettet til en korrekt email.

 

  1. Vejledning login

Indtast cpr–nummer og adgangskoden – Du stilles nu videre til indtastning af sikkerhedskoden

Åbn dit mail program i et andet vindue (ctrl-n), et andet faneblad (ctrl-t) eller på en anden enhed (mobiltelefon, tablet),

Du får sikkerhedskoden inden for 1 minut – sker det langsommere er det fordi dit emailkonto er sløv. Gmail leverer altid inden for 1 min.

Gå tilbage til Patientportalen og indtast sikkerhedskoden.

Nu skulle du gerne være inde.

Klinik information

CVR nr. 70507315

Adresse

Tingstedet 8

9230 Svenstrup

Tlf.: 98 38 18 11

Fax: 98 38 90 15

Telefontider

Mandag: 8.00 - 9.00

Tirsdag: 8.00 - 9.00

Onsdag: 8.00 - 9.00

Torsdag: 8.00 - 9.00

Fredag: 8.00 - 9.00

Tidsbestilling og receptfornyelse

Alle dage mellem kl. 9.00 - 12.00

Konsultationstider

Mandag: 9.00 - 14.00

Tirsdag: 9.00 - 14.00

Onsdag: 9.00 - 17.00

(døren er lukket 12.30-14.00)

Torsdag: 9.00 - 14.30

Fredag: 9.00 - 14.00

Åben blodprøvetid mandag - torsdag imellem kl. 8.00-10.00. Dette kræver en blodprøverekvisition liggende i din journal.

 

Lægevagten træffes udenfor lægehusets åbningstid på telefon: 70 150 300

 

Husk altid at medbringe sygesikringsbevis ved fremmøde i klinikken.