Ofte stillede spørgsmål til patientportalen



  1. Hvilke tider kan jeg bestille på patientportalen ?

Der kan bestilles forskellige tidstyper afhængig af hvilke sundhedsperson, der vælges.Tidstyperne er tilrettelagt efter forventet tidsforbrug, hvorfor det er vigtigt, at vælge den type som kommer tættest på den problemstilling, man kommer med.


  1. Sikkerhedskoden kommer ikke/meget sent ?

Din sikkerhedskode kommer inden for 1 minut til den mail den er oprettet med.


Hvis der går længere tid er det din email som er problemet. Vi og andre klinikker har testet systemet utallige gange og koden kommer altid inden for 1 min på fx gmail. Prøv at opdatere/hente mails igen, kigge i spam-mappen, opdateringer eller anden speciel mappe.


Hvis der slet ikke kommer noget sikkerhedskode, så kontroller at mailen er den rigtige. Den står i teksten herunder som vist her.










  1. Jeg kommer ikke videre end til "siden kan ikke vises" ?


Du skal aktivere cookies ellers virker det ikke.


For MAC brugere:

Brugere af Safari: Gå til menuen Safari -> Indstillinger -> Anonymitet og sæt “Bloker cookies….” til aldrig.


Brugere af Firefox: Gå til menuen Firefox -> Indstillinger -> Privatliv og sæt “Firefox vil:” til “Gemme historik”.


For IPad og Iphone brugere:

Gå til Indstillinger -> Safari -> Bloker cookies og sæt denne til “tillad” eller “tillad for sider jeg besøger”.


For Windows 10 brugere:

Gå til Flere handlinger -> Indstillinger -> Vis avancerede og sæt “Cookies:” til “Bloker ikke cookies”.


  1. Hvor ser jeg svaret ?

E-konsultationer – Tryk på e-konsultation, Svarene ligger tilgængelig i 30 dage.


Receptfornyelse – Tryk på “Receptfornyelse” og dernæst på “Se alle dine fornyelser”. Svarene ligger tilgængelig i 30 dage.


Hvis du ønsker at gemme svar fra os længere, skal du kopiere teksten over i en mappe på din egen enhed.


  1. Skal mine børn oprettes ?

Ja – den det drejer sig om skal oprettes. Du må ikke skrive om din søn eller mor eller svigerdatter i eget cpr-nummer.

Man kan sagtens have flere personer tilknyttet samme mail.


  1. Hvordan ændrer jeg adgangskode ?

Tryk på “Ret kontaktoplysninger”


  1. Hvor kan jeg se om der er recepter på apoteket ?

Gå ind på fmk-online.dk med NemId eller brug app'en Medicinkortet.


  1. Der er registreret den forkerte mailadresse

Du skal kontakte klinikken. Ring til sekretæren mellem kl. 9-12 og få det rettet.


  1. Adgangskoden virker ikke

Der kan være følgende problemer:

Du bruger den gamle Cure4you kode og den virker ikke mere – opret dig påny hvis du ikke er bruger på den nye portal..


Du har glemt koden: Kontakt sekretæren i lægehuset, og få en ny tilsendt.


CPR-nummer og mailadresse passer ikke sammen. Du har registreret en forkert mail adresse – prøv om du kan huske den gamle, hvis du stadig har adgang til den og ret så når du er kommet ind

Ellers ring til sekretæren mellem kl. 9-12 og få rettet mailadresen.


  1. "Vi beklager det var ikke muligt at sende en mail med en sikkerhedskode. Prøv igen senere."

Det skyldes formentlig en fejl i den email der er oprettet. Ring til sekretæren mellem kl. 9-12 og få din email rettet til en korrekt email.


  1. Vejledning login

Du har nu mulighed for at logge ind med Nem-ID eller sikkerhedskode.


Ved login med Nem-ID, skal du første gang indtaste en valgfri adgangskode. Derefter virker login som ved andre Nem-ID adgange.


Ved brug af login med sikkerhedskode, skal cpr.nr. verificeres første gang med Nem-ID.

Indtast cpr–nummer og adgangskoden – Du stilles nu videre til indtastning af sikkerhedskoden

Åbn dit mail program i et andet vindue (ctrl-n), et andet faneblad (ctrl-t) eller på en anden enhed (mobiltelefon eller tablet),

Du får sikkerhedskoden inden for 1 minut – sker det langsommere er det fordi din emailkonto er sløv, eller fordi den bliver gemt i "uønsket mail" eller spamfilter. Gmail leverer altid inden for 1 min.

Gå tilbage til Patientportalen og indtast sikkerhedskoden.

Nu skulle du gerne være inde.


Klinik information

CVR nr. 70507315

 

Adresse

Tingstedet 8

9230 Svenstrup

Tlf.: 98 38 18 11

Fax: 98 38 90 15

 

Telefontider

Mandag: 8.00 - 9.00

Tirsdag:  8.00 - 9.00

Onsdag: 8.00 - 9.00

Torsdag: 8.00 - 9.00

Fredag:  8.00 - 9.00

 

Tidsbestilling og receptfornyelse

Alle dage mellem kl. 9.00 - 12.00

 

Konsultationstider

Mandag: 9.00 - 14.00

Tirsdag: 9.00 - 14.00

Onsdag: 9.00 - 17.00

(døren er lukket 12.30-14.00)

Torsdag: 9.00 - 14.00

Fredag: 9.00 - 14.00

 

Åben blodprøvetid mandag - fredag imellem kl. 8.00-9.00. Dette kræver en blodprøverekvisition liggende i din journal.


Lægevagten træffes udenfor lægehusets åbningstid på telefon: 70 150 300


Husk altid at medbringe sygesikringsbevis ved fremmøde i klinikken.

Kortet er din garanti for gratis lægehjælp.